Branding en positionering Halo

Halo maakt gezond gedrag vanzelfsprekend

Arbo Unie bevordert de vitaliteit en gezondheid van werkende mensen en maakt organisaties daarmee succesvoller. Al ruim 10 jaar ondersteunen wij Arbo Unie dit te bewerkstelligen. In deze periode hebben wij verschillende labels ontwikkeld en inhoud gegeven. Daar is nu het label Halo bijgekomen.

Over Halo

Halo is een nieuwe organisatie die werkgevers én werknemers helpt om gezond en vitaal gedrag in elke organisatie vanzelfsprekend te maken. Want in een gezonde werkomgeving krijg je energieke en gemotiveerde medewerkers, die in hun kracht staan. Dat is niet alleen goed voor de medewerkers, maar voor het hele bedrijf. Voor Halo hebben wij de huisstijl doorontwikkeld met bijhorende middelen en tools.

Inspiratie

Wist je dat er een aantal plekken op de wereld zijn waar mensen bovengemiddeld oud worden? En dit op een gezonde en gelukkiger manier. Deze gebieden noemen we de Blue Zones; ze vormen de directe inspiratie voor het nieuwe Halo label. De levenslessen uit de Blue Zones liggen aan de basis van de vijf pijlers binnen het Halo programma: zingeving, verbinding, ontspanning, beweging en voeding.

Naamgeving en logo

Halo is letterlijk een kring die om de zon of maan verschijnt. Die schittert en je als mens in het middelpunt zet. De cirkel in het Halo logo staat ook voor de verbinding met anderen. De naam Halo is niet alleen toegankelijk en uitnodigend, maar door de oranje cirkel in het logo ook erg herkenbaar. Binnen de gehele Halo huisstijl vormt het een terugkerend vormelement dat de betekenis van het merk Halo goed belichaamt.
Fleurop Internationale Vrouwendag

Styleguide

Voor de toepassing van de nieuwe Halo huisstijl is een styleguide uitgewerkt. Onderdeel daarvan is een complete iconenset. Deze is in diverse stijlen toe te passen: een full colour variant, een variant die bestaat uit slechts één kleur en eentje die opgebouwd is uit alleen lijncontouren. De iconen zijn in verschillende hoedanigheden terug te vinden in de middelen.

Ook is een verzameling pictogrammen ontwikkeld: vijf om de pijlers van het merk mee te visualiseren en drie om de onderdelen van het Halo programma invulling te geven. Deze pictogrammen zijn terug te vinden in diverse modellen en schema’s, op de website en in de app.

banners

Halo app

Halo-habits is een opleidingsprogramma dat via een app aanzet tot actie en leidt tot langdurige gedragsverandering. Als onderdeel van de Halo huisstijl verzorgde Van Hulzen ook de uitwerking in delen van de app en ontwikkelden we een Halo-avatar, zodat de app in de verschillende app stores genoeg zou opvallen.

Communicatiemiddelen

Om het nieuwe label goed op de kaart te zetten, is een scala aan communicatiemiddelen ontwikkeld. Briefpapier, e-mailhandtekening, een stempel in animatievorm en statisch, powerpointsjabloon, achtergronden voor Teams en een set roll-up banners.
banners