Branding en positionering Halo
Halo maakt gezond gedrag vanzelfsprekend
Over Halo
Halo is een nieuwe organisatie die werkgevers én werknemers helpt om gezond en vitaal gedrag in elke organisatie vanzelfsprekend te maken. Want in een gezonde werkomgeving krijg je energieke en gemotiveerde medewerkers, die in hun kracht staan. Dat is niet alleen goed voor de medewerkers, maar voor het hele bedrijf. Voor Halo hebben wij de huisstijl doorontwikkeld met bijhorende middelen en tools.
Inspiratie
Wist je dat er een aantal plekken op de wereld zijn waar mensen bovengemiddeld oud worden? En dit op een gezonde en gelukkiger manier. Deze gebieden noemen we de Blue Zones; ze vormen de directe inspiratie voor het nieuwe Halo label. De levenslessen uit de Blue Zones liggen aan de basis van de vijf pijlers binnen het Halo programma: zingeving, verbinding, ontspanning, beweging en voeding.
Naamgeving en logo
Styleguide
Voor de toepassing van de nieuwe Halo huisstijl is een styleguide uitgewerkt. Onderdeel daarvan is een complete iconenset. Deze is in diverse stijlen toe te passen: een full colour variant, een variant die bestaat uit slechts één kleur en eentje die opgebouwd is uit alleen lijncontouren. De iconen zijn in verschillende hoedanigheden terug te vinden in de middelen.
Ook is een verzameling pictogrammen ontwikkeld: vijf om de pijlers van het merk mee te visualiseren en drie om de onderdelen van het Halo programma invulling te geven. Deze pictogrammen zijn terug te vinden in diverse modellen en schema’s, op de website en in de app.