
Klaar voor het échte waterwerk
Arbeidsmarktcampagne Hoogheemraadschap Rijnland
Het waterwerkgebied van Rijnland is uniek: van steden als Leiden, Gouda en Haarlem tot bijzondere natuurgebieden en cultuurlandschappen zoals de Hollandse- en Kennemerduinen, de Nieuwkoopse Plassen en het Groene Hart.
In dit landschap dat 90% onder zeeniveau ligt, zorgt Hoogheemraadschap van Rijnland ervoor dat 1,4 miljoen mensen, meer dan 35.000 bedrijven, Schiphol en belangrijke land- en tuinbouwgebieden droge voeten houden en voldoende schoon water hebben.
Bijzondere arbeidsmarktcampagne
Voor het Hoogheemraadschap van Rijnland heeft Van Hulzen een arbeidsmarktcampagne ontwikkeld, samen met bureau Zandbeek, fotograaf Milan Vermeulen en copywriter Kees Karman. We tekenen samen voor concept & copy, fotografie keyvisuals en vormgeving van offline en online middelen.


Bijzondere arbeidsmarktcampagne
Voor het Hoogheemraadschap van Rijnland heeft Van Hulzen een arbeidsmarktcampagne ontwikkeld, samen met bureau Zandbeek, fotograaf Milan Vermeulen en copywriter Kees Karman. We tekenen samen voor concept & copy, fotografie keyvisuals en vormgeving van offline en online middelen.
Het onderscheidende karakter
In de waterwereld zijn tal van mogelijkheden en organisaties om te werken. Het gaan niet alleen om watergerelateerde functies die je kunt vervullen bij een waterschap. Het is een heel bedrijf dat gerund moet worden, denk aan bedrijfsvoering, juridische zaken, facilitaire zaken, personeelsvoering, financiën, ICT… Voor het Hoogheemraadschap van Rijnland en voor ons een mooie uitdaging om een onderscheidende positie in te nemen.
In de positionering en daarmee onderscheidende karakter zetten we in op het toonaangevende van het werk dat Rijnland doet én biedt.
- Zelfverzekerd: We benadrukken de toonaangevende rol en het belangrijke werk, dat het Hoogheemraadschap al sinds 1255 doet en blijft doen omdat dat nodig is. Zonder Rijnland geen droge voeten en voldoende schoon water. Dit geeft trots aan (potentiële) medewerkers. In tekst en stijl zijn we uitgesproken, zelfverzekerd en zelfbewust, maar niet arrogant.
- Rijnland-DNA: bij Rijnland krijg je de kans om te werken voor een toonaangevende organisatie, waar je kunt zijn wie je bent. Die samenwerking, topprestaties, innovatie en vakmanschap hoog in het vaandel heeft staan. Een organisatie die ruimte biedt voor ontwikkeling en daarmee buitengewone (persoonlijke) groei waarmee je boven jezelf uitstijgt. Dit ‘Rijnland-DNA’ communiceren we door de inzet van eigen medewerkers.
- Erkenning & waardering: we spiegelen in de communicatie het succes, de trots en gedrevenheid van Rijnland(ers). Bij Rijnland krijg je alle ruimte om zelfstandig te werken. Tegelijkertijd maak je deel uit van een hecht team waarop je altijd kunt rekenen. Of je nu zinvol werk zoekt, je specialisme wilt uitdiepen of mensen met elkaar wil verbinden: het kan bij Rijnland.
Zie jij in water een bron van mogelijkheden? Dan ben jij Klaar voor het échte waterwerk.

Beeldconcept 'Klaar voor het échte waterwerk'
Het beeldconcept voor de arbeidsmarktcampagne ‘Klaar voor het échte waterwerk’ toont medewerkers in hun werkveld. ‘Werk in uitvoering’ wordt gekoppeld aan een diversiteit aan functies. Of je nou jurist, IT-er, HR-medewerker of vakspecialist elektrotechniek bent, iedereen werkt aan water. Medewerkers worden letterlijk in het waterlandschap gefotografeerd. Met de voeten in het water. In de duinen of in de modder. Alle medewerkers dragen een opmerkelijk attribuut, wat een vervreemdend effect oplevert.


Middelenmix online en offline
De keyvisuals leggen de basis voor alle gewenste middelen om de werving van nieuwe medewerkers mogelijk te maken. Van beurswand, tafeldisplay en rollbanner tot alle mogelijke uitingen voor online werving. De uitwerking van al deze middelen is vastgelegd in een campagnestijlboek, dat alles bevat wat nodig is om aan de slag te gaan met de campagne. De strategische uitgangpunten en alle onderdelen van de campagnestijl zijn op detailniveau beschreven. Voor de eenduidige uitstraling van de communicatie houdt iedereen die aan arbeidsmarktcommunicatie werkt zich aan deze richtlijnen.
